Loading...

READY STOCK !! WAX SWEETY (TAK SAKIT, BULU LAMBAT TUMBUH DAN MENJADI LEMBUT)

RM 30.00

Korang pernah jadi macam ni? Ngeri kannnnn… 😱😱😱
.
Gatalll!!!! Tajam, kasar n tercucuk² rasa kat kulit tu. Terutama apabila korang bercukur di bahagian ketiak dan private part 😔
.
Hari ni cukur, esok mula lah kegatalan tu datang, tak kan nak shave lagi kotttt.
.
Sebab bercukur hanya membuang bulu di bahagian luar kulit sahaja berbeza dengan waxing, bulu yg dicabut adalah bersama dengan akar, jadi bulu yg baru mengambil tempoh yg agak lama untuk tumbuh.
.
Jika tumbuh pun, akar baru kurang kuat, bulu yg tumbuh adalah nipis dan halus.
.
Haaaa.. nak cuba tak Sweety Wax? Boleh cabut bulu hingga akar, xperlu nak habiskan duit beratus ke spa dah boleh buat spa kat rumah 😄
.

Apa yg best waxing ni berbanding bercukur?
.
Waxing ni dia akan cabut bulu tu dengan akar² sekali tau. So bulu yg baru akan lambat tumbuh. Kalau tumbuh pun akan nipis dan jarang².
.
Beza dengan bercukur. Hari ni cukur esok tumbuh balik dah 😞 pastu tunggul bulu tu rasa tajam n menyucuk² boleh buat rasa gatal kan. Lagi teruk bila bulu yg tumbuh lepas tu kasar dan tebal n ketiak jadi hitam 😱

CARA PANASKAN SWEETY WAX by Love Bella

1) *TEKNIK DOUBLE BOILER*
➡️Masukkan botol wax yg telah dibuka penutup ke dalam periuk berisi air sehingga menenggelamkan 3/4 paras botol. Panaskan atas api sehingga wax cair.

2) *RENDAM DALAM AIR PANAS*
➡️ Masukkan botol ke dalam mangkuk berisi air panas dan rendam sehingga wax cair.

*PERINGATAN:* Uji suhu wax sebelum sapu ke kulit. JANGAN sapu wax yg masih panas ke kulit. Tunggu sehingga suhu wax suam.

PANDUAN WAXING

1) *Pastikan kulit dalam keadaan kering*. Taburan bedak yg nipis membantu menyerap lembapan. Wax tidak akan melekat di permukaan kulit yg basah atau lembap.

2) Sapukan wax ke kulit menggunakan kayu yg diberi mengikut arah bulu tumbuh. Sapuan hendaklah NIPIS DAN SEKATA.

3) Tampal cloth strip dan ratakan.

4) Tarik cloth strip arah lawan sapuan (bulu tumbuh) dengan KUAT DAN SEPANTAS KILAT.

5) Bilas bahagian yg telah di wax. Sapukan lotion untuk mengelakkan keradangan kulit.

Bulu yg hendak di wax mestilah sekurang-kurangnya 0.7cm panjang.

Cloth strip BOLEH DIBASUH DAN DIGUNA SEMULA ( rendam dalam air, kesan wax dan bulu akan tanggal dengan sendiri).

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “READY STOCK !! WAX SWEETY (TAK SAKIT, BULU LAMBAT TUMBUH DAN MENJADI LEMBUT)”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.
open

Guna kod diskaun FREESHIPPING sempena pembukaan laman web kami. Tempoh terhad!

Need Help? Chat with us

The product has been added to your cart.

Continue shopping View Cart